dimarts, 14 de juny del 2011

I després de la Casa d'Oficis, què?

Via: Aula Sant Feliu

La Casa d'Oficis "Sant Feliu, Ciutat Digital" s'estrena al bloc de l'Aula Sant Feliu amb aires d'empreneduria. El grup d'alumnes-treballadors
s'ha format durant 6 mesos, i ara es troba en el període de pràctiques. Tant dinamitzadors com tècnics multimèdia i informàtics es troben treballant per la ciutat, i la feina de l'equip docent es transforma: tot i que encara reben formacions puntuals, ara és moment de tutoritzar.

I què passa si s'identifiquen possibles emprenedors entre el grup? Doncs se'ls recolza i se'ls proposa rebre assessorament pel departament de Promoció Econòmica. I això és exactament el que ha passat amb el Kiko i l'Alberto.

Nou disc de Metallica? No, l'Alberto i el Kiko tenen el dia poser.

Aquests dos nois respiren tinta. Són molt aficionats als tatuatges i tot allò que envolta a aquest món, gairebé relegat durant molts anys a col·lectius marginals, però en clar auge a l'actualitat. De fet el Kiko és tatuador, i ho fa molt bé. Fa temps que els volta pel cap la idea de muntar un estudi de tatuatges, i es troben que la inversió inicial per adquirir o llogar un local, i posteriorment adeqüar-lo a la normativa és massa elevada.

I què té a veure tot això amb la tecnologia?

Anem a pams. Una bona empresa de base tecnològica es caracteritza per la seva rapidesa de reaccions i la seva adaptació a diversos escenaris. Cal tenir un local propi? O es pot aconseguir clientela al web i arribar a un acord de lloguer amb un tatuador que tingui l'estudi infra-utilitzat? Només s'ha d'oferir un producte o servei (tatuatges, piercings...)? O es poden contemplar diverses línies de negoci (merxandatge especialitzat, formació, etc.). Cal oferir els serveis només de cara al client final? O també ens podem dirigir als professionals?
Amb el Kiko i l'Alberto hem repassat un dels casos d'éxit més coneguts, el de Barrabes.com, o com una petita botiga amb una ubicació física complicada i estancada en el negoci estacional, ha passat a convertir-se en un referent mundial del món de la muntanya al web. Existeix un web així en el món dels tatuatges? Un web de referència, on es pugui trobar informació, productes, serveis, dirigits a tots els públics? Aconseguir que el client tingui la percepció de "si entro en aquest web, sé que trobaré una resposta segur" no té preu. I un cop he entrat, si trobo el producte o servei que busco a preus raonables i amb terminis de lliurament ajustats, les probabilitats de compra de ben segur que augmenten.

I... per què no vendre material per a tatuadors? Segons alguna teoria empresarial del segle passat, seria "tirar pedres a la nostra teulada". Però en un context de Societat de la Informació, on els usuaris i clients es caracteritzen per tenir molta informació sobre el producte o servei que busquen, perquè no fomentar precisament l'interés del client? Per què no inocular-li el virus del mundillo i convertir-lo en un client avançat? O potser plantejar-li formar-se per esdevenir un professional?

Hem vist també el cas d'Herreraguitars.com, molt més petit que Barrabes, però que ens ha servit per il·lustrar aquest concepte. Pot una empresa que es dedica a la reparació, manteniment i construcció d'instruments de corda, vendre material precisamente per fer-s'ho a casa? I a més penjar tutorials sobre com fer-ho? Sí que pot, i possiblement sigui una línia de negoci que els funciona molt bé. I si a més ets bo en allò que fas, el client sempre anirà a veure't si no se'n surt, oi? ;-)

Així que si d'aquí a poc noteu un augment de tatuatges en la gent del vostre entorn, sapigueu que el Kiko i l'Alberto estaran en algun indret, suant tinta però satisfets.

2 comentaris:

Pablo ha dit...

Menudo espíritu emprendedor! Felicidades

Anònim ha dit...

Gracias, conocimientos y ganas hay muchas, tan solo hace falta un buen asesoramiento y plantearselo como un reto mas, proximamente recibirás noticias nuestras sobre el tema saludos!