dimarts, 9 de desembre del 2008

Entrevistem la Paula.



Com vas anar a parar a la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

Perquè un amic del meu oncle m’havia dit que feien cursos d'informàtica i vaig preguntar de què es tractava. Em va agradar i em vaig apuntar.

Què és el que et va fer decidir-te per la sortida/especialitat de dinamitzador …. ?

Perquè m'agrada més el costat docent que el costat més tècnic. Crec que se'm dóna millor. A part m'agrada molt el contacte amb la gent i no em penedeixo d'haver escollit aquesta especialitat. M'ha agradat molt l'experiència i la gent que he conegut fent els cursos.

Quins coneixements tens sobre noves tecnologies?

Coneixements de programes i software lliure, coneixements del paquet Microsoft Office. Eines d’edició d’imatge, programes d’edició de vídeo, coneixements de la web 2.0 (xarxes socials) programes de retocs fotogràfic (picnik), dreamweaver, etc.

Com et portaves amb l'ordinador abans d'entrar a la Casa d'Oficis?

Molt bé. Ja sabia moltes coses abans d'entrar. Al col•legi, totes les presentacions havia de fer-les en Powerpoint, buscar informació per a treballs etc. El correu, skype l'usava per parlar amb els meus amics, els meus cosins etc. Tenia coneixements de xarxes socials (facebook) jajaaja, És un vici el face jajaja I també vaig utilitzar molt el mesengger, enviar fotos i tot això. Però aquí hem aprofundit en molts temes. Hems vist un munt de programes que abans no coneixia, saber com organitzar la informació, planificar i tot el que això implica, programes nous, blocs, etc. Moltíssimes coses.

Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?

No, cap. Aquest és el primer i m'ha agradat molt l'experiència.

Quins són els projectes que estàs realitzant actualment?

Vaig estar fent manuals de programes i ajudant en la campanya del Comprem a Sant Feliu fent el manual per als comerciants. Ara estic fent cursos per al casal de la dona d'internet i blogs, els dimarts i dijous. També cursos d'iniciació al PC i Internet per a persones amb disminució psíquica a l'Associació d'Asprodis, que són els dilluns, a part de preparar les activitats per als cursos, buscar coses noves per ensenyar-los i crear entrades en el bloc, i cooperar amb altres activitats que s'han presentat en aquests últims mesos.

Què és el que t'ha aportat el projecte de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

He après moltes coses a la casa d'oficis a nivell de coneixements informàtics com també a nivell personal. He conegut gent molt simpàtica dins del projecte. M'ha agradat perquè cada un és un aportament en el projecte, excel•lents persones i he vist que tots hem tingut un gran progrés des dels primers mesos fins ara.

Quins aspectes són els que més t'agraden del món de la informàtica?

M'agraden molt les pàgines de retocs fotogràfics, alguns programes per editar vídeos i el senzill que resulta quan ja tens la pràctica. M'agrada molt la diversitat de pàgines per trobar informació i que al final Internet et facilita tot i moltes vegades t'estalvies el viatge a preguntar algun numero de telèfon, adreça, preus, tràmits etc. Ho fas tot directament des de l'ordinador i així et deixes aquell temps per fer altres coses.

Malauradament el món de les tecnologies continua sent molt masculí... Com valores la teva incorporació a un món com el de les TIC des d'una perspectiva de gènere?

Jo crec que no hi ha diferència, si un se'n veu capaç de fer-ho, i també si la gent valora el teu treball. Jo crec que les dones poden ser capaces de fer feines d'aquest tipus i cada vegada veiem més dones interessades per aprendre informàtica, per tant crec que les TIC és un tema que influeix a tots.

I per finalitzar, quins projectes tens a curt termini?

M'agradaria continuar impartint classes en algun centre d'informàtica. Però també m'agradaria continuar estudiant, encara estic esperant l'homologació d'estudis, així que treballaré fins que me la donin, i seguir amb els estudis després.