divendres, 14 de novembre del 2008

Us presentem l'Alba...


Com vas anar a parar a la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

Doncs vaig arribar a la Casa d'Oficis perquè vaig rebre una carta amb la informació del curs. La culpa va ser del meu germà, que va ser qui em va convèncer per entrar-hi.

Què és el que et va fer decidir-te per la sortida/especialitat de dinamitzador … ?

Si sóc sincera, mai havia escoltat la paraula "microinformatic" ni "dinamitzador digital" ... i microinformatic em sonava molt tècnic, complicat... Així que vaig escollir dinamització.

Quins coneixements tens sobre noves tecnologies?

Doncs suposo que tinc un coneixement avançat, però com sempre estan sortint coses noves, programes, etc. És molt fàcil quedar-t'hi enrere.

Com et portaves amb l'ordinador abans d'entrar a la Casa d'Oficis?


Uf! Abans tenia molt poca paciència amb els electrodomèstics... No em portava gaire bé. Tampoc ho feia servir tant com ara, només pel típic: messenger, buscar informació per Internet i algun que altre programa d'àudio.

Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?

No, cap. Per això em feia una mica de por començar aquí, perquè tenia un nivell mínim de coneixements de les noves tecnologies.

Quins són els projectes que estàs realitzant actualment?

Doncs estic intentant dinamitzar el PuntTIC de Casal de Joves, que porta anys morta, i estem intentant que torni a la vida amb el bloc (www.santfeliu.cat/jove), muntant un curs de MySpace, un concurs de curts... Fer que la gent no tingui por de pujar a l'aula d'informàtica i mostrar que un ordinador i internet serveixen per a moltes coses més que per al messenger i el Tibia...

A part del Casal, també estic fent un curs de recerca de treball per Internet amb el Javi a Can Maginàs.


Què és el que t'ha aportat el projecte de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

Moltes coses, suposo. El principal són els coneixements enormes de noves tecnologies (abans no coneixia ni el Movie Maker...), l'oportunitat de fer coses que mai havia fet i a sobre passar-m'ho bé i riure i divertir-me fent-les. A més, constància en el treball, conèixer bona gent, fer amistats...

Quins aspectes són els que més t'agraden del món de la informàtica?

El que més m'agrada és l'edició d'àudio i el retoc fotogràfic. Ja m'agradava abans de començar a la Casa d'Oficis. He descobert que també m'agrada molt l'edició de vídeo, això no ho havia fet mai i ara m'agrada molt :)

Malauradament el món de les tecnologies continua sent molt masculí... Com valores la teva incorporació a un món com el de les TIC des d'una perspectiva de gènere?

Jo en aquest treball no he tingut cap problema pel fet de ser una dona, això no te res a veure, no és qüestió de força, sinó de coneixements, de saber tractar la gent (en el meu cas de dinamitzadora)

I per finalitzar, quins projectes tens a curt termini?

Ara mateix tic una visió de futur una mica negativa. No hi ha res que em motivi suficientment, però no es pot viure de l'aire... Suposo que faré la prova d'accés a grau superior i faré el mòdul de tècnic de so o apuntar-me a alguna escola de caracterització, això sempre m'agrada. El principal que he de fer, vulgui o no, és acabar els estudis, no vull passar-me tota la vida treballant de caixera i si en un futur m'animo, fer psiquiàtria no per estar en un despatx empastillant a la gent, si no per estar investigant. M'agrada molt estudiar la ment humana. O forense. I si m'animo més, fer astronomia, però això ja ho veig molt molt més llunyà (està dins de la carrera de física...)


Alba Martín

1 comentari:

DarkSpiral ha dit...

uaaaaaaalaaa no habia visto que ya estaba colgada la entrevista, vaya foto habeis puesto!!!!
¬¬ !!!!!!!!!