dilluns, 30 de maig del 2011

10 maneres de ficar la pota a Twitter


Font imatge: Onsoftware

Aquest post el dediquem especialment a la nostra experta twitter, que suposo que ja sabeu a qui ens referim ;-)
  1. Usar el teu compte de Twitter només per a fer retweet.


    Imagina per exemple, que t'envien un correu electrònic amb un document, arxiu multimèdia, acudit, o un acudit molt bo, i per tant decideixes compartir-ho amb la resta de la teva llibreta d'adreces. Ara pensa el mateix, però amb tots els correus que t'enviïn. Què passa, és que potser no tens veu pròpia? Doncs a Twitter passa el mateix.

    Quan fas un retweet, estas tornant a publicar el mateix que ja ha publicat un altre usuari amb anterioritat, el qual esta bé si el missatge és interessant o per a agrair a l'usuari l'aport que a fet a la comunitat.

  2. Usar Twitter només per a la publicació de continguts d'aplicacions externes.

    Pot ser que amb el temps revisis la teva cronologia de missatges, i llavors només trobis publicacions fetes a partir d'aplicacions externes a la xarxa social, sense cap pensament o idea pròpia. Si passa el temps i no es canvia d'actitud els teus amics començaran a perdre interès en el teu compte i es preguntaran si escrius a Twitter amb algun tipus de plantilla.

  3. Omplir els missatges de hashtags. (#tema)

    La utilitat d'un hashtag es la de fixar el tema del que tracta un missatge. Per tant el nombre elevat de repeticions d'un hashtag, marca un tema de tendència a twitter conegut també con a trending topic o temes del moment.

    Per tant, en base al que s'ha explicat en el paràgraf anterior, podem dir que no és bona idea omplir els missatges amb massa hashtags per dues raons.

    • Rebaixen significat al missatge en qüestió
    • Dificulta la seva lectura.

  4. Escriure tweets sobre temes que no interessen gaire o gens a ningú.

    S'ha de tenir en compte que per a la gent que et segueix normalment potser no és del seu interès com va el teu reuma de l'esquena. I per tant, és preferible evitar aquest tipus de missatges.
    Excepte si ets una persona famosa (actor de cine, metge, humorista, figura pública...). Normalment, en aquest tipus de comptes, sí son ben rebuts aquest tipus de missatges, perquè comuniquen actualitat sobre el personatge i ens informen.

    Exemples:

    "Hoy tengo un dolor de espalda terrible y no podre hacer el programa firmado Andreu Buenafuente."

    "Hoy estamos en sevilla para realizar los informativos"

  5. No saber diferenciar entre menció i missatge directe.

    Cal saber la diferencia entre mencions i missatges directes. S'ha pensar que les mencions són visibles pels teus seguidors, mentre que els missatges directes són privats.
    Cal saber diferenciar això, així com la manera en què s'escriuen amb funcions ràpides de teclat:

    • n + @ {Selecció d'usuari} (Menció)
    • n + D {Selecció d'usuari} (Missatge directe)

  6. Oblidar que al publicar alguna cosa, després... efectivament ho acabaran llegint.

    Quan insertis un estat a Twitter, com a qualsevol altre xarxa social o servei
    públic d'Internet, vigila amb el que escrius, ja que normalment ho veu molta gent, i aquesta gent també poden tenir amics que es poden sentir ofesos.

  7. Entrar un una conversació tard, i a més fer-ho malament.

    "Vau veure el partit del #Barça de champoins fa 5 setmanes amb resultat 1 a 0?"
    fa 2 hores


    Cal tenir en compte que els temes canvien molt ràpid i molts perden significat amb el temps.

  8. Ignorar i no saber ser ignorat

    Tu tens l'opció de seguir a tants usuaris com vulguis, però ells no tenen la obligació de seguir-te a tu, ni de contestar-te. Així doncs, no és recomanable tornar a mencionar a l'usuari ja que pot ocasionar que s'afarti de nosaltres per pesats.

    Aquest és, possiblement, un comportament típicament heredat dels programes de missatgeria instantània.

  9. Creure que la quantitat d'usuaris és important

    No és habitual que, sense ser famosos, tinguem milions d'usuaris. Per tant recomanem no obsessionar-se amb aquest tema, només les persones famoses o empreses acostumen a tenir tants seguidors.

    Com es cita en l'article:
    No necesitas tener un millón de seguidores, solo se trata de hacer algo interesante. Estás enviando un mensaje y haciéndolo público. Si tus seguidores lo reenvían, puede dar la vuelta al mundo

  10. Pensar que un tweet es un SMS i escriure'l com a tal.

    Font imatge: Actualidad Iphone

    Encara que els tweets i els SMS tinguin una certa semblança, no hem d'estalviar molts caràcters, perquè ens han d'entendre els nostres lectors.
Font noticia: Onsoftware

Oriol Moya
Dinamitzador Digital