dijous, 27 de gener de 2011

Crisi o canvi històric?


Don Tapscott és un diplomat en psicologia i estadística, i doctorat en dret.
Especialitzat en el valor estratègic i l'impacte de la tecnologia de la informació.
És un expert en estratègia empresarial i és president de New Paradigm, una asignatura de consultoria estratègica i gabinet d'experts que ell mateix va fundar en 1993.
És autor de diversos llibres i director de la escola Rotman, de la Universitat de Toronto.
Està considerat internacionalment, una dels autoritats internacionals en temes d'estratègia empresarial i comunicació.
Escriu regularment per alguns dels periòdics més influents de E.U que són: The Wall Street Journal, The NYT i USA Today.

Recentment ha estat entrevistat per La Vanguardia, i ens dona algunes claus molt reveladores sobre el canvi de l'Era industrial a l'Era digital. En concret són 5, i són aquestes:

  1. Col·laboració, no jerarquia.
  2. Obertura i transparència.
  3. Interdependència.
  4. Compartir la propietat intel·lectual.
  5. Integritat.
En aquests temps convulsos on sembla que l'escletxa digital no desapareix, ni molt menys, sinó que es modifica i s'eixampla entre les ments que creuen que compartir no pot ser bo ni generar negoci i les que creuen que res més lluny de la realitat, en Don ens comunica exemples demoledors, com el de l'ajuntament de Melbourne. El consistori va reduïr el nombre de morts per accidents en bicicleta sense gastar un euro, només publicant les estadístiques. Voleu saber com va passar això, i com IBM va guanyar milions de dòlars fent donacions a Linux?

Doncs haureu de llegir l'entrevista!

Foto: Wikipedia.

2 comentaris:

pablo ha dit...

I què us sembla aquesta frase del mateix autor: “Els analfabets del segle XXI no seran els que no sàpiguen llegir i escriure sinó
aquells que no puguin aprendre, desaprendre i reaprendre”

Alf ha dit...

La frase em sembla impecable.

Només afegir que JA som al segle XXI, i que la frase ja es pot llegir en present d'indicatiu: "Els analfabets del segle XXI no SÓN els que no SABEN llegir i escriure sinó aquells que no PODEN aprendre, desaprendre i reaprendre".