dimarts, 23 de juny del 2009

Compensatòria: La Comunicació

La comunicació és l'intercanvi d'informació entre subjectes o objectes.

La competència comunicativa és la capacitat de transmetre amb èxit un missatge usant el mitjà adequat i d'entendre els que altres emeten. Qui transmet el missatge desitja entrar en relació amb el que rep per tal d'aconseguir un cert objectiu.


Objectius que poden ser:


  • Informar o ser informat
  • Influir emocional ment
  • Influir racionalment
  • Persuadir
  • Entretenir




Principis de comunicació

  • Es impossible no comunicar-se (sempre que hi ha presència hi ha comunicació)
  • Tota comunicació implica un aspecte de contingut i un altre de relació, que es condicionen mútuament (Què dic i com ho dic és important. El “com” ho dic canvia el “que” dic).

Retroacció o Feedback és la informació de retorn que permet a un emissor verificar si el missatge ha estat be rebut i compres pel receptor.

Si la comunició es fa en un sentit

-Rapida
-Baixa qualitat
-Satisfacció de l'emissor
-Insatisfacció del receptor

Si la comunicació es fa en dos sentits (Retroacció)

-Lenta
-Alta qualitat
-Satisfacció del receptor
-Satisfacció de l'emissor

Dificultats en la comunicació

De vegades és difícil que el missatge sigui captat pels altres amb el mateix significat.

Quan parlo haig de tenir en compte...


  1. El que vull dir
  2. El que dic realment
  3. El que sent l'altra persona
  4. El que entén l'altra persona
Quan em contesten haig de tenir en compte...


  1. El que vol dir
  2. El que diu realment
  3. El que sento jo
  4. El que entenc
Dinamitzadores digitals multimèdia
Anabelén Ruiz
Lidia Gómez
Lorena Rossi