La comunicació és l'intercanvi d'informació entre subjectes o objectes.
La competència comunicativa és la capacitat de transmetre amb èxit un missatge usant el mitjà adequat i d'entendre els que altres emeten. Qui transmet el missatge desitja entrar en relació amb el que rep per tal d'aconseguir un cert objectiu.
Objectius que poden ser:
- Informar o ser informat
- Influir emocional ment
- Influir racionalment
- Persuadir
- Entretenir
Principis de comunicació
- Es impossible no comunicar-se (sempre que hi ha presència hi ha comunicació)
- Tota comunicació implica un aspecte de contingut i un altre de relació, que es condicionen mútuament (Què dic i com ho dic és important. El “com” ho dic canvia el “que” dic).
Retroacció o Feedback és la informació de retorn que permet a un emissor verificar si el missatge ha estat be rebut i compres pel receptor.
Si la comunició es fa en un sentit
-Rapida
-Baixa qualitat
-Satisfacció de l'emissor
-Insatisfacció del receptor
Si la comunicació es fa en dos sentits (Retroacció)
-Lenta
-Alta qualitat
-Satisfacció del receptor
-Satisfacció de l'emissor
Dificultats en la comunicació
De vegades és difícil que el missatge sigui captat pels altres amb el mateix significat.
Quan parlo haig de tenir en compte...
- El que vull dir
- El que dic realment
- El que sent l'altra persona
- El que entén l'altra persona
- El que vol dir
- El que diu realment
- El que sento jo
- El que entenc
Anabelén Ruiz
Lidia Gómez
Lorena Rossi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada