dilluns, 15 de desembre del 2008

Mòdul de Dinamització digital: temari abordat (4)

Per fer que els alumnes adquireixin les aptituds necessàries per al tracte directe amb els ciutadans i ciutadanes i imparteixin la formació amb més recursos, cal conèixer i aplicar les teories de la comunicació.

Des de l’esquema més bàsic de la comunicació (emissor – receptor) fins les més modernes aplicacions multimèdia, els recursos comunicatius han estat amb nosaltres des del primer dia. Ja us heu oblidat de les nostres visites a Ràdio Sant Feliu?

BLOC: COMUNICACIÓ, DIDÀCTICA I ATENCIÓ AL PÚBLIC

OBJECTIUS:
  • Fer que els alumnes adquireixin les aptituds necessàries per al tracte directe amb els ciutadans i ciutadanes i imparteixin la formació amb més recursos.
  • Millorar les habilitats comunicatives i socials dels alumnes.
  • Conèixer els mecanismes dels processos comunicatius escrits, orals i digitals.
CONTINGUTS:
  • El procés de la comunicació. Elements que afavoreixen i que obstaculitzen la comunicació.
  • Els circuits de la informació.
  • Ortografia i expressió escrita i oral
  • Qualitats comunicatives d'un bon dinamitzador/a.
  • Millora de la capacitat expressiva i les habilitats comunicatives.
  • El llenguatge audiovisual
  • El llenguatge publicitari (spot, logotips...)
  • La percepció
  • Definició de l'usuari/a a partir de la tipologia
  • La imatge personal. Indumentària.
  • L'ús del telèfon.
  • Dinàmiques de grup
  • Trobades i presentacions amb dinamitzadors en actiu (Mithra, Palau Falguera...)
  • Col•laboració setmanal amb Ràdio Sant Feliu.

BLOC: COMUNICACIÓ MULTIMÈDIA

OBJECTIUS:
  • Conèixer el multimèdia
  • Conèixer les tècniques de creació i producció de continguts multimèdia en un entorn educatiu i formatiu.
CONTINGUTS:
  • Concepte de multimèdia.
  • Llenguatge audiovisual: el cinema, la televisió, la ràdio, Internet, la publicitat.
  • Edició audiovisual: conèixer programes i aplicacions informàtiques d’interès.
  • Rutines de producció i creació de continguts multimèdia. Els informatius.
  • Visita al Cibernàrium: “creadors de continguts”