divendres, 5 de desembre del 2008

...I avui entrevistem la Marta...



Com vas anar a parar a la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?


Perquè em trobava en un moment d'atur i volia apuntar-me a algun curs i la mare d'una amiga em va parlar d'això i a més era un curs que m'agradava bastant ja que sempre he tingut una bona relació amb la informàtica.

Què és el que et va fer decidir-te per la sortida/especialitat de dinamitzador …?

Sincerament jo creia que en aquest curs només m'ensenyaven a tenir més coneixements d'informàtica però quan em van dir que si preferia dinamitzadora o microinformàtica hi vaig escollir dinamitzadora perquè quan em van explicar una mica que era cada cosa em va cridar molt l'atenció de fer cursos d'informàtica a la gent ja que m'agrada molt ensenyar a la gent.

Quins coneixements tens sobre noves tecnologies?

Ara mateix molts més que abans. Ara sé de web 2.0, programari lliure, diversos sistemes operatius, de retoc d'imatges i vídeo, usar eines preparar i impartir cursos, fer tràmits per Internet, etc.

Com et portaves amb l'ordinador abans d'entrar a la Casa d'Oficis?

Bastant bé. Sempre he tingut bastants coneixements d'informàtica. No tants com ara, és clar.

Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?

No perquè mai he treballat. L'única relació que he tingut ha sigut en el col·legi i a casa.

Quins són els projectes que estàs realitzant actualment?

Fer cursos d'iniciació a la informàtica i d'Internet i altres relacionats amb la informàtica.

Què és el que t'ha aportat el projecte de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

Tenir més coneixements d'informàtica, saber organitzar un curs, ensenyar la gent i també aprendre d'ells i a obrir-me més de cara a la gent.

Quins aspectes són els que més t'agraden del món de la informàtica?

La part de retoc d'imatges i edició de vídeos, sobre tot també les pàgines web 2.0 m'agraden molt ja que són llocs on es comparteixen les imatges teves o moltes altres coses.

Malauradament el món de les tecnologies continua sent molt masculí... Com valores la teva incorporació a un món com el de les TIC des d'una perspectiva de gènere?

Doncs bastant bé, cada dia veig més dones interessades en les TIC. De fet ara mateix estic fent un curs al Casal de la Dona i hi ha un altre curs del Casal de la Dona en procés amb la Paula. Mai he notat cap diferència entre dones i homes en les TIC.

I per finalitzar, quins projectes tens a curt termini?

De moment no tinc cap projecte ja que penso en ampliar més els estudis per tal de trobar una aplicació a tot el que hem vist aquest any en un camp que també m'agradi.