dimecres, 15 d’octubre del 2008

L'altra cara del web 2.0

L'altre dia, llegint el post de l'amic Nico al seu web faircompanies, vaig trobar un comentari que em va cridar l'atenció.


A Estats Units existeix un bloc tecnològic de Silicon Valley, TechCrunch, que s’ha convertit en un referent per a tots aquells que vulguin saber diàriament què passa al món 2.0: quines empreses es creen, quins projectes neixen o es reprodueixen. Fins i tot, tenen una secció obituària, DEADPOOL, on fan seguiment de totes les start-up (o empreses amb grans possibilitats d’expansió) que moren i desapareixen. I són moltíssimes, us ho podeu ben creure!


El món d’Internet va més enllà del que veiem als nostres monitors. Darrere hi ha bones idees, plantejaments empresarials i, sobre tot, molts interessos econòmics ja que s’ha demostrat que Internet pot arribar a ser un bon negoci. I, si no, pregunteu-li al Larry Page i al Sergey Brin (fundadors de Google).

Però no tot acaba triomfant. De bones intencions està ple el cel i gran part d’aquestes iniciatives acaben al Deadpool, traduït literalment com “la piscina de la mort” o “el forat de la mort”

Ser emprenedor en el món de les noves tecnologies té els seus avantatges, però també els seus riscos. Als Estats Units no importa quantes vegades et llencis a la piscina o acabis en el forat, l’important és llençar-s’hi. A casa nostra, les coses són diferents. Potser per aquest motiu, gairebé tot a Internet té el segell USA. Què hi farem.