dijous, 16 d’octubre del 2008

Entrevista a Julio Bielsa de la Casa d'Oficis.

Bon dia avui l'hi farem una entrevista a un membre de la Casa d'Oficis.

Ell és Julio Bielsa i té 18 anys.


- Primer de tot, com te'n vas assabentar de l'existència de la Casa d'Oficis?

- Bon dia, doncs em vaig assabentar perquè el meu pare és informàtic i una clienta del Palau Falguera l'hi va explicar tot.

-Què has après en aquest temps?

- Primer de tot, vaig aprendre a utilitzar el html notablement, després vam fer conceptes més complicats com javascript i php, no sé... és que hem fet moltes coses i m'allargaria molt.

- Quin ambient s'hi respira?

- Molt bo, la veritat. Amb el Carlos, la Gemma, el Pablo, la Vanessa i el Sergio, tot és més fàcil perquè mai no ens posen complicacions a gairebé res, van de molt bon rotllo i això va molt bé per adaptar-se.

- Quina diferència trobes en els coneixements que tenies abans d'arribar i els que tens ara?

- Ara en tinc molts més, abans el meu pare m'explicava coses, però ara entenc la lògica , el perquè fallen les coses, no que fallen i es solucionen així, ara sé que és per això o per allò.

- La jornada es fa curta o llarga?


- La veritat és que se'm fa molt curt molt més que abans. Al principi quan ja faltava 1 hora per plegar, notava l'esgotament, ara em sento molt a gust i molt entretingut amb el que faig.

- Li recomanaries a algú, si es fan cursos posteriors, que vingués a la Casa d'Oficis?

- És clar que si, a més de que l'ambient que es respira és molt bo, s'aprenen moltes coses, i es fa molt fàcil adaptar-se al ritme de treball.

- Et va ser difícil o fàcil l'adaptació?

- A veure, al principi em va costar una mica, vaig arribar amb el curs ja començat i em va costar adaptar-me als companys i al treball en si, però poc a poc la cosa ha anat millor.

- Ara mateix què estàs fent?

- Doncs estic dissenyant una pàgina dinàmica amb php, quan la tinguem acabada, estarà molt bé.

- Una curiositat, el material i tot això , com va?

- Doncs bé, tenim tot l'imprescindible per poder realitzar qualsevol treball, ja sigui desmuntar un ordinador, soldar... entre altres


- Què és el que et va fer decidir per la sortida/especialitat de microinformàtic?


- La veritat és que tot ve per el què el meu pare em va ensenyar. Ell és un dels responsables de que hagi optat per aquesta sortida professional. M'agrada i quan acabi aquest curs continuaré amb això.


- Quina relació tenies amb els ordinadors abans d'entrar a la Casa d'Oficis?


- Jo sabia com funcionaven, sabia el més bàsic però res de html, ni de php, ni moltes més coses que ara domino bastant bé.


- Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?


La veritat és que no, sempre he tirat per aquet cantó però mai m'havia sortit l'oportunitat. Ara que la tinc, estic molt content i continuaré amb això


- Quins aspectes són els que més t'agraden en el món de la informàtica?


- Doncs el veure que el què tu fas es veu recompensat amb una pàgina web realitzada per tu o qualsevol altre treball. A mi m'agradaria arribar a ser professor d' informatica per a nois, impartir nous coneixements, sempre m'ha agradat la idea de poder ensenyar a nois com jo.


- Podries donar un consell a tots el que volem dedicar-se aixó i no trobem una sortida?

-
Els diria que no s'ho pensin i vinguin a la Casa d'Oficis és una molt bona sortida.


- I per finalitzar, quins projectes tens a curt i a mig termini?


- Doncs bé, vull continuar estudiant quelcom relacionat amb les noves tecnologies, fins que jo vegi que estic preparat amb els meus coneixements. Voldria treballar d'aixó, que és el que m'agrada.


- Moltes gràcies Julio.

- A vostè fins un altre.


I així finalitzem l'entrevista

Una salutació.