1. Àrea d'expressió escrita
L’examinand ha de demostrar que és capaç d’escriure textos de formalitat mitjana, de caràcter no especialitzat i relatius a l’àmbit laboral i social, amb un grau suficient de coherència, cohesió, adequació i correcció.
Es valoren les capacitats següents:
a) Adequar-se a la situació comunicativa plantejada: al destinatari, al tema, a l’objectiu comunicatiu, al canal i a les característiques formals o convencionals del text.
b) Seleccionar la informació necessària, rellevant (no contradictòria, no repetitiva, completa...) i ordenar-la de manera lògica (jerarquització de les idees, organització del contingut d’acord amb el tipus de text, bona utilització dels paràgrafs...).
c) Utilitzar de manera prou precisa els elements cohesionadors (signes de puntuació i elements de relació entre frases: conjuncions, pronoms relatius, pronoms febles, adverbis, lèxic, etc.) i les formes o locucions que indiquen la relació i la progressió de les idees.
d) Utilitzar els recursos lingüístics (lèxic i solucions sintàctiques) de manera variada i precisa.e) Expressar-se amb un grau acceptable de correcció pel que fa a l’aplicació de la normativa gramatical (de l’ortografia, de la morfologia i la sintaxi, i del lèxic).
L’àrea consta de dos exercicis.
- Exercici 1.
Redactar una carta formal (de queixa, per demanar alguna cosa, donar informació sobre uns fets, fer suggeriments...) de 150 paraules aproximadament. - Exercici 2.
Redactar un text en varietat estàndard i registre formal, de 200 paraules aproximadament. Es pot triar entre dues opcions:
Opció A: Article d’opinió en una revista per exposar i argumentar un punt de vista, convèncer, etc.
Opció B: Comentari sobre aspectes determinats (personatges, argument, tema...) d’un llibre, d’una obra de teatre o d’una pel·lícula que hagi llegit/vist l’examinand, per a una revista, per a un concurs, etc.; o bé sobre altres temes que requereixin descriure llocs, persones, etc., i fer-ne una valoració personal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada