diumenge, 24 d’agost del 2008

Per sacar-se un curs de Nivell C de Catala...PART 3


Àrea d'expressió oral

L’examinand és avaluat individualment i ha de demostrar que és capaç d’expressar-se amb facilitat i fluïdesa, de manera adequada i suficientment correcta en situacions de comunicació quotidianes dels àmbits social i laboral d’una formalitat mitjana, que requereixen l’ús de la llengua oral estàndard.
L’examinand ha de demostrar que és capaç de produir un text monologat, amb coherència, i adequació a la situació comunicativa.

Es valoren les capacitats següents:
a) Adequar-se a la situació (als interlocutors, al tema i a l’objectiu comunicatiu).
b) Conduir el text (el tema, les idees) de manera ordenada i clara: iniciar el tema, desenvolupar-lo, donar-lo per acabat...
c) Compensar les pròpies dificultats de comunicació/expressió: autocorregir-se, aclarir una idea o emfasitzar un aspecte important per mitjà de la reformulació, la matisació, l’exemplificació...

L’examinand ha de demostrar que és capaç de fer servir amb flexibilitat els recursos propis de la llengua oral estàndard, d’una formalitat mitjana.
Es valoren les capacitats següents:
a) Combinar amb flexibilitat construccions diferents (declaratives, interrogatives, canvis d’ordre...).
b) Utilitzar un repertori lèxic prou ampli i precís sobre temes de caràcter general (sense excés de repeticions ni de mots jòquer —cosa, fer, tema, etc.).
c) Utilitzar elements cohesionadors i connectors lògics propis de la llengua oral.
d) Pronunciar amb claredat i amb un grau de correcció acceptable d’acord amb els criteris de pronúncia estàndard.
e) Llegir un text en veu alta de manera que sigui comprensible per a qui l’escolta (llegir sense vacil·lacions i segmentant adequadament, amb el ritme i la velocitat adequats...).

L’àrea consta de tres exercicis.

  • Exercici 1.
    Fer una exposició a partir de dues fotografies sobre un tema general d’uns dos minuts de durada.
  • Exercici 2. Resoldre una tasca, que es podrà triar entre dues (d’un minut de durada aproximadament); per resoldre-la, cal adequar la llengua a la situació concreta que s’hi planteja.
  • Exercici 3. Llegir en veu alta un text d’unes 200 paraules.
Julio Bielsa

Tècnic Microinformàtic

Julio Bielsa.