dimarts, 15 de desembre del 2009

PUBLICITAT ONLINE, EL REMEI CONTRA LA CRISI DE LES PYMES

I es que ja fa més d'un any que l'economia mundial està sotmesa a una profunda crisi, de la que encara no es preveu cap millora ni es veu cap llum al final del túnel.

Ningú s'escapa a la crisi, tots els sectors, en menor o major mesura, han sigut perjudicats per la recessió. Una de les grans perjudicades han sigut les PYMES (Petites i mitjanes empreses) espanyoles, les quals no saben aprofitar les oportunitats que internet ofereix per poder fer més flexible aquesta crisi, com és la publicitat online.

Actualment les pymes espanyoles no gasten molts diners en promocionar-se via internet, a causa del desconeixement i la desconfiança que planteja una decisió així.





Però el que no saben és que un anunci online pot ser més senzill, efectiu i barat que en un altra mitjà de comunicació, com televisió, ràdio o premsa.

I això es demostra en estudis estadístics, en els quals el nostre país ha incrementat en certa mesura la seva quota i seguirà incrementant al llarg dels anys; però si ens comparem amb altres països com Regne Unit que ocupa un 19% de la quota (Espanya un 10%) encara ens falta camí per recorrer.

El comportament d'alguns empresaris actualment no és el correcte, en plena crisi retallen despeses i deixen de banda un sector molt important com és la publicitat.

La publicitat online és apte per a totes les butxaques i té un àmbit mundial. Encara no s'han adonat de tots els avantatges que la publicitat en internet pot oferir: més econòmica, amb una difusió més àmplia, enregistra dades estadístiques, permet realitzar el marketing directament i permet actualitzar-la periòdicament amb facilitat.

Actualment una pyme amb poca presència a Internet és una pyme poc competitiva, ja que en ple segle XXI i amb el desenvolupament de les noves tecnologies, renunciar a ocupar un lloc en la xarxa és una idea totalment errònia.



Però la realitat és que el nostre país va un pas endarrere que uns altres països més desenvolupats en quant a infraestructures, posicionant-se a la cua dels països europeus.

La publicitat online va en augment i renunciar a ella no seria una opció molt intel·ligent.

"Carlos Bravo, director general de Coguan"

Enllaç


Carlos López
Dinamitzador Digital Multimèdia