dimarts, 2 de desembre del 2008

Entrevista a Sònia...




Com vas anar a parar a la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

Doncs la meva mare va veure per la web de l’Ajuntament que feien aquest curs. Desprès m'ho va comentar i vaig decidir venir a la Casa d'Oficis i la veritat és que no em penedeixo.


Què és el que et va fer decidir-te per la sortida/especialitat de dinamitzador …?

Doncs perquè sempre el meu somni de ben petita ha estat arribar a ser professora de nens petits fins a primària i amb aquest curs del grup de Dinamitzadora, doncs podia saber si m'agradava tant com havia somiat. Finalitzant puc dir que estic contenta.

Quins coneixements tens sobre noves tecnologies?

Coneixements de software lliure, webs 2.0, d'Openoffice, de l'entorn Windows i d'Internet.

Com et portaves amb l'ordinador abans d'entrar a la Casa d'Oficis?

Bastant bé. Sempre m'ha agradat el tema de l'ordinador, alguns dels seus programes i Internet.


Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?

Sí. He estat treballant com Administrativa, en el Departament Comptable, i puc dir que l'ordinador és una eina bàsica en el món laboral i professional.


Quins són els projectes que estàs realitzant actualment?

Doncs estic dinamitzant un curs d'Internet a dones immigrants al Telecentre del Palau Falguera i realitzant un curs d’iniciació a la informàtica i Internet als veïns del Barri la Salut a l'Oficina de Fem Barri.


Què és el que t'ha aportat el projecte de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

Doncs m'ha aportat el tractar amb altres persones i tenir bona relació amb ells, obrir-me'n més com a persona, fer bones amistats i obtenir més coneixements en l'àmbit de la tecnologia.


Quins aspectes són els que més t'agraden del món de la informàtica?

M'agrada bastant el disseny, crear pàgines web, fer noves cerques trobant novetats per inserir als blocs i el retoc fotogràfic en línia.


Malauradament el món de les tecnologies continua sent molt masculí... Com valores la teva incorporació a un món com el de les TIC des d'una perspectiva de gènere?"

No considero realment que la informàtica hagi de ser solament una feina per a homes. En el tema més tècnic, sí, però en els temes del software (programes), no és complicat perquè el puguin utilitzar les dones.


I per finalitzar, quins projectes tens a curt termini?

Doncs acabar els meus estudis en el cicle Superior de Secretariat, (que ara mateix estic cursant) i trobar alguna feina interessant amb horari de matí per poder compaginar amb els estudis.