dimecres, 26 de novembre del 2008

Entrevista a Fran de la Casa d'Oficis.

Bon dia avui farem una entrevista a un membre de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital".

Ell és en Fran i té 20 anys.



- Primer de tot, com te'n vas assabentar de l'existència de la Casa d'Oficis?

- Bon dia, vaig assabentar-me perquè va arribar una carta a casa meva i em va semblar una bona idea apuntar-se a una formació d'aquestes característiques.

-Què has après en aquest temps?

-Doncs he après a programar en PHP i una mica de JavaScript, a utilitzar molts programes i aplicacions que desconeixia i també he après molt sobre les xarxes sense fils. També he refrescat i aprofundit conceptes que ja sabia d'abans com HTML.

- Quin ambient s'hi respira?

-S'hi respira un bon ambient la veritat, som tots joves...

- Quina diferència trobes en els coneixements que tenies abans d'arribar i els que tens ara?

-Per sobre de tot que en tinc molts més que abans, però en el món de l'informàtica mai arriben a completar-se els teus coneixements.

- La jornada es fa curta o llarga?

-La jornada se'm fa curta més aviat, però set hores són set hores i l'ultima hora es nota...

- Li recomanaries a algú, si es fan edicions posteriors, que vingués a la Casa d'Oficis?

-Sí que li recomanaria, ja que s'aprèn, hi ha bon ambient i a més a més es percep una remuneració que serveix de estímul.

- Et va ser difícil o fàcil l'adaptació?

-No, mai m'ha costat gaire, però sí què es cert que al principi fa una mica de vergonya conèixer tanta gent de sobte.

- Ara mateix què estàs fent?

-Ara mateix estic donant suport a la instal·lació del segon supernode de Guifi.net a la ciutat i també investigant la creació de pàgines web mitjançant Wix, una aplicació en línea que permet fer webs professionals en Flash en pocs minuts.

- Què és el que et va fer decidir per la sortida/especialitat de microinformàtic?

- Des de ben petit sempre m'ha agradat desmuntar coses i tornar-les a muntar i alhora també m'agradaven els ordinadors. Sempre he tingut una referència a casa que és una de les meves germanes que és informàtica.

- Quina relació tenies amb els ordinadors abans d'entrar a la Casa d'Oficis?

- Alguns aspectes sí que els coneixia, com HTML i certs programes, però poca cosa més.

- Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?

- Doncs la veritat es que no, però espero trobar-la quan acabi el curs.

- Quins aspectes són els que més t'agraden en el món de la informàtica?

-Doncs sobretot m'agrada el tema de reparació dels ordinadors, desmuntar-los, etc. i ara també m'està començant a agradar tot el relacionat amb xarxes i sistemes de comunicació.

- Podries donar un consell a tots el que volen dedicar-se això i no troben una sortida?

-Que no s'ho pensin dos cops i que vinguin l'any vinent a la propera edició de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital".

- I per finalitzar, quins projectes tens a curt i a mig termini?

-Doncs m'agradaria trobar una feineta relacionada amb la microinformàtica i continuar estudiant alguna cosa relacionada amb l'informàtica, com l'electrònica.

1 comentari:

Anònim ha dit...

+ INFO Wix:

http://wwwhatsnew.com/2008/04/25/wix-crear-webs-profesionales-en-flash-en-pocos-minutos/