divendres, 21 de novembre del 2008

Avui entrevistem el Marc Bonavila...


Com vas anar a parar a la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

-Doncs jo estava buscant treball i vaig anar a l'oficina de treball de Santa Coloma de Cervelló, i em van comentar aquest curs que ja s’havia iniciat, que tractava d’ordinadors i pagaven algun eurillo… La senyora de l'oficina em va preguntar si m’interessava i li vaig dir que sí. Em va demanar les dades i el número de telèfon i el dia següent vaig rebre una trucada seva dient que si volia començar el dia següent. No em vaig negar.

Què és el que et va fer decidir-te per la sortida/especialitat de dinamitzador …. ?

-La veritat és que volia l'especialitat de microinformàtic, però les places ja estaven ocupades, només tenia accés a la especialitat de dinamitzador.

Quins coneixements tens sobre noves tecnologies?

-Ara mateix domino el paquet d’ofimàtica OppenOficce de programari lliure, les web 2.0 i algun programa desconegut per mi fins ara com el Picasa, Skype, Picnik…

Com et portaves amb l'ordinador abans d'entrar a la Casa d'Oficis?

-Doncs només l’utilitzava pel msn, baixar i escoltar música i veure algun que altre vídeo per Internet.

Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?

-No

Quins són els projectes que estàs realitzant actualment?

-Estic realitzant dos cursos d’iniciació al PC i Internet, un a l'oficina de Fem Barri amb els veïns de la Salut i l’altre al Telecentre.

També estic participant en la web de cultura de l’Ajuntament de Sant Feliu i de tant en tant faig altres tasques com per exemple la Setmana per la llengua, una activitat a la plaça de la vila, on es va muntar una carpa i es van posar ordinadors portàtils a disposició de tots aquells nens que vulguin jugar per Internet amb jocs en català.

Què és el que t'ha aportat el projecte de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital"?

-Doncs primer de tot m’estic familiaritzant més amb les màquines, descobrint nous programes, diferents maneres d’utilitzar els programes coneguts, descobrint aplicacions que mai havia fet servir…
Quins aspectes són els que més t'agraden del món de la informàtica?

-Internet. És impressionant el gran món d’Internet, sempre descobreixes coses noves.

I per finalitzar, quins projectes tens a curt termini?

-Doncs seguir amb els cursos d’iniciació al PC i Internet i seguir participant en la web de cultura.


Marc Bonavila