dimecres, 29 d’octubre del 2008

Entrevista a Ruth Domínguez de la Casa d'Oficis

Bon dia avui l'hi farem una entrevista a un membre de la Casa d'Oficis.





Ella és Ruth Domínguez i té 23 anys.





- Primer de tot, com vas anar a parar a la Casa d’Oficis “Sant Feliu Ciutat Digital”?

- Bon dia, doncs resulta que un conegut m'ho va comentar perquè sabia que el tema de la informàtica m'agradava, vaig fer una entrevista i em van trucar per començar el curs.


- Què és el que et va fer decidir-te per la sortida/especialitat de tècnic en microinformàtica ?

- La veritat és que sempre m'han agradat les noves tecnologies i tinc facilitat per aprendre-les. Abans d'aquest curs vaig fer un cicle superior de tècnic d'imatge però ara volia ampliar els meus coneixements d'informàtica, ja que crec que en aquests moments és una eina imprescindible.


- Quins coneixements tens sobre noves tecnologies?

- Doncs tinc coneixements avançats, he millorat i après moltes coses que no coneixia en aquests mesos, tot i que encara em queden moltes coses per aprendre. El món de les noves tecnologies és un món en constant canvi, mai arribes a conèixer tot i t'has d'estar renovant contínuament.


- Com et portaves amb l'ordinador abans d'entrar a la Casa d’Oficis?

- Sempre m'ha agradat molt el món de la informàtica, fa molts anys que tinc ordinador a casa i sempre l'he utilitzat com a eina de treball i d'entreteniment, també m'agrada l'edició de vídeo i fotografia, però no ha sigut fins ara que he vist tot el partit que podia treure-li a l'ordinador.


- Fins ara havies tingut alguna feina relacionada amb les noves tecnologies?

- No. Fins ara havia estat estudiant, i només havia tingut treballs temporals d'estiu per poder pagar-me les meves despeses. Mai havia cercat treball en aquest àmbit perquè no em veia capacitada per realitzar-les ja que considerava que hi havia gent molt més preparada que jo.


- Quins són els projectes que estàs realitzant actualment?

- Doncs actualment m'encarrego de fer el traspàs dels continguts del web antic al nou de Ciutat de l'Ajuntament de Sant Feliu i donar-li un nou aspecte, aquest web forma part del web corporatiu i pretén donar informació sobre serveis i ser una carta de presentació de la nostra ciutat a Internet. També m'encarrego de fer algunes pàgines web com la del concurs WiFi què es va celebrar a Sant Feliu en el marc de les Festes de Tardor 2008. En termes generals, les meves tasques estan relacionades amb el disseny i la programació web, que és la part que més m'agrada de la informàtica.


- Què és el que t'ha aportat el projecte de la Casa d’Oficis “Sant Feliu Ciutat Digital”?

- Moltes coses, per començar molts coneixements que creia que serien més difícils d'assimilar, com la programació en PHP, també eines per continuar ampliant els coneixements. A nivell personal, també ha sigut un repte ja que no estava acostumada a tenir un treball tant de temps, estava acostumada a treballar 2 o 3 mesos i aquests 10 mesos que porto a la Casa d'Oficis m'han aportat constància en el treball i veure la feina des d'un altre punt de vista. També el tema de la puntualitat i lliurar a temps la feina que se t'ha encomanat.


- Quins aspectes són els que més t'agraden del món de la informàtica?

- El que més m'agrada són els temes relacionats amb Internet (creació de pàgines web) i l'edició de vídeo. Crec que Internet és una gran eina d'informació i aprenentatge, si la saps utilitzar bé i també et permet estar en contacte instantani amb persones d'arreu del món, això facilita la comunicació dins del treball quan les persones es troben en diferents edificis o ciutats.


- El món de les tecnologies continua sent molt masculí... Com valores la teva incorporació a un món com el de la microinformàtica des d’una perspectiva de gènere?

- Crec que cada cop hi ha més dones que s'interessen per aquest món, tot i que encara continua sent un món masculí. Però crec que el què compta a l'hora de trobar una feina són els coneixements i demostrar que estàs preparat per la feina. Jo, personalment, no he trobat cap inconvenient pel fet de ser dona.


- I per finalitzar, quins projectes tens a curt termini?

- En principi m'agradaria continuar estudiant programació i també reprendre els estudis d'idiomes, ja que crec que saber idiomes t'obre moltes portes a l'hora de cercar treball i és una cosa que sempre m'ha agradat. Però d'altre banda, en un futur, també m'agradaria estudiar veterinària, que encara que no té res a veure amb el que estic fent ara, és una cosa que sempre m'ha agradat i penso que sempre és bo aprendre coses noves, perquè mai saps què faràs al futur.


Ruth Domínguez Vergara

dominguezvr@santfeliu.cat

Tècnic en Microinformàtica