dimarts, 15 d’abril del 2008

INFORME DE LES DUES CLASSES AL CENTRE COLLSEROLA

Benvinguts ! hem fet un informe amb tot el que vam fer els dos dies al curset de Collserola dels microinformàtics.

INFORME

DESCRIPCIÓ

1r DIA

Presentació – Arnau:

L'Arnau Morató i Codorniu, va començar la primera sessió del curset, fent una presentació, i un per un, vam anar dient el nostre nom i tot seguit la nostre edat, tant el professors com l'alumnat.
Després va fer una petita introducció de tot el que els explicaríem/ensenyaríem al curset. També els hi va dir que l'objectiu d'aquestes classes era que un cop acabat aquest petit curset, seria que sabessin identificar cada una de les parts de l'ordinador, i saber quina utilitat tenien. La duració de la presentació fou aproximadament de 10 min.

Glossari – Fran:

El Fran Arjona i Téllez va fer una explicació bàsica de les peces i els conceptes bàsics que anàvem a explicar. També va ser l'encarregat de lliurar als alumnes un dossier explicatiu del que estava explicant, però l'objectiu era que el que estava explicant el Fran, també ho podessin veure d'una manera gràfica. La explicació del Fran va durar aproximadament 10 min.

Glossari amb les peces – Analucia

La Analucía Luján i Jara va fer una explicació força similar a la del Fran, però amb la diferència que la Analucía explicava les funcions peça per peça, però alhora que els ensenyava cada exemplar de la peça físicament. La explicació de la Analucía va durar 15 min. Aproximadament.

Joc de etiquetes amb la peça de l'ordinador – Àlex

L'Àlex va començar la seva part d'explicació, fent un petit repàs i una roda de preguntes. Després de contestar alguns dels dubtes que se li van presentar, va iniciar una activitat que consistia en saber identificar una etiqueta amb un nom, amb la peça corresponent. Ja que cada
taula tenia un conjunt de peces i etiquetes per relacionar. Duració aproximada 50 min.

Memory – Victor

El Victor Latorre i Rubio el que va fer, va ser repartir per dues taules, “que prèviament les va ajuntar amb la ajuda de la Bistra i la Sole”, per tal d'iniciar un joc.
Va explicar breument en què consistia el joc. La explicació no va durar gaire, ja que les normes del joc eren mol senzilles i molt fàcils de captar. Es tractava de destapar una de les targetes repartides sobre la taula, i si es treia una imatge, destapar una segona targeta amb la definició que s'associés directament amb la imatge. Un cop explicat, el joc es va iniciar i va anar com una seda. La diració aproximada fou de 20 min.

Muntar i desmuntar ordinadors – Julio

El Julio Bielsa Ciudad li tocava la part d'explicar pas per pas el desmuntatge i després muntatge de l'ordinador. El que va passar és que l'activitat es va descontrolar una mica perquè cada un anava pel seu cantó i no seguia el ritme. Cada dos professors per cada taula, en Julio hi va fer una petita explicació i després va anar fen preguntes per les taules, la activitat va durar molt gairebé 1:30 min. i els alumnes se'l van prendre molt seriosament.

2n DIA

Repàs del primer dia i introducció del segon - Arnau:

l'Arnau va començar el segon dia com va fer al primer, doncs bàsicament fent un repàs del temari que vam donar a la sessió anterior, va plantejar algunes preguntes així per sobre i poca cosa més.

Incidències bàsiques- Miriam “Julio”

El Julio va començar fent una petita explicació de com connectar els cables, les peces, i els perifèrics. El problema és que no van prestar massa atenció, ja que no es va trobar la manera de fer-li captar l'atenció però vam anar fent.

Explicació dels diferents connectors – Ruth “Victor i Eloi”

La explicació, la va començar fent el Victor Latorre, ja que la Ruth no va poder venir. El Victor va agafar el rotulador de la pissarra, i va començar a escriure els noms dels diferents connectors que hi ha a l'ordinador. De vegades es va quedar una mica en blanc, ja que no li havia donat temps a preparar-se el temari, però l'Eloi va saber intervenir en el moment precís per donar-li un cop de mà.
Després del descans de mitja hora van realitzar un joc relacionat amb el tema dels connectors.

Muntatge i desmuntatge d'ordinadors – Entre tots

Vam dedicar la resta de la classe a muntar i desmuntar ordinadors tal i com vam fer el primer dia, però aquest cop, l'objectiu era que els sabessin muntar més ràpidament i sense tanta ajuda. I va ser així, van ser capaços de muntar-los més ràpid i ho agafaven tot més ràpidament.

Resolució de dubtes – Arnau i Àlex

Va ser una petita valoració de com havia anat el curs i es van plantejar algunes preguntes finals.


VALORACIÓ

La valoració que ens han fet els alumnes ha estat molt positiva, ja que no hi ha cap aspecte de la nostra classe que no hagi obtingut una nota mitja inferior a 7,5, i la màxima 9,5. Això vol dir, que vam fer bé el que se'ns va demanar, o com a mínim vam fer tot el que vam poder.
Alguns dels comentaris que hem rebut, han estat:
Que els ha semblat molt amè, però que encara els farien més classes per aprendre més coses.
Que voldrien fer un altre curset.
En general, molt bé.
Esperem aprendre dels nostres errors, i si tenim ocasió de tornar a donar classes d'aquestes, intentar millorar dia a dia.

2 comentaris:

julio bielsa ha dit...

Fue una buena experiencia ^^ aver si repetimos :D

Anònim ha dit...

hola!!
ben redactat... llàstima de les faltes d'ortografia... encara que haig de dir que cada cop en feu menys.

salutacions

Gemma